Esso helpt opnieuw Voedselbanken en Rode Kruis in strijd tegen corona

Opnieuw stelt ExxonMobil in Rotterdam Esso-diesel beschikbaar aan verschillende voedselbanken en het Rode Kruis, die door de coronacrisis meer brandstof nodig hebben. De voertuigen van de voedselbanken kunnen gratis diesel tanken bij Esso-stations van EG Group in de omgeving van Rotterdam, Den Haag, Breda en Tilburg.

“Met deze donatie helpen we voedselbanken en het Rode Kruis met het verlenen van die dringend benodigde extra zorg. Samen zetten we de schouders eronder”, zegt Erik van Beek, directeur van de ExxonMobil-raffinaderij Rotterdam, waar de Esso-brandstof vandaan komt.

Door de coronacrisis hebben voedselbanken te maken met een sterk stijgende vraag naar voedselpakketten. Dit betekent dat dagelijks veel extra kilometers worden gereden om goederen op te halen bij bedrijven of te leveren aan andere voedselbanken om de hulpverlening mogelijk te maken. “De brandstofdonatie van ExxonMobil is voor ons heel belangrijk. Dit bespaart ons kosten waardoor we meer mensen kunnen helpen,” aldus Erik-Jan Teunissen, coördinator Voedselbank Rotterdam.

ExxonMobil werkt samen met zakenpartner EG Group, die de eigenaar is van de geselecteerde Esso-tankstations en de brandstof gratis zal leveren. “We helpen ExxonMobil graag bij haar initiatief om de hulpverleners te steunen. Juist nu is samenwerking belangrijk om deze crisis te bestrijden. Ook wij zijn dankbaar voor de inzet van de hulpverleners,” aldus Laurent Grobet, Country Manager Benelux EG Retail.

Behalve de voedselbanken maakt ook het Rode Kruis gebruik van de brandstofdonatie. Het geld dat zij daarmee besparen kunnen zij steken in beschermende materialen die nodig zijn om veilig te werken in de strijd tegen COVID-19. Onze medewerkers van de smeermiddelenfabriek in Pernis en het kantoor in Breda steunen de Voedselbanken ook met een financiële donatie.

ExxonMobil steunt de strijd tegen het coronavirus ook op andere manieren. Zo produceren de chemiefabrieken in Rotterdam grondstoffen die nodig zijn voor verschillende medische beschermingsmiddelen, zoals mondmaskers en vinyl handschoenen.

Lees wat ExxonMobil nog meer doet om de verspreiding van het COVID-19-virus te beperken op Energy Factor Europe.